OBSERVATORI INTEL·LIGENT

Sequera, qualitat i connexions: el balanç del Mercat Online de Raïm a la verema 2024

Info Innovi,

El Mercat Online de Raïm (MORA), impulsat pel Clúster Vitivinícola Català INNOVI, ha tancat la campanya de verema 2024 consolidant-se com un recurs important per al sector vitivinícola català.

Aquesta verema ha estat marcada per la sequera, que ha condicionat els rendiments, una qualitat excel·lent del raïm, i els efectes de l’atac del mosquit verd, un repte afegit per als viticultors. Donat aquest escenari complex, aquest any, la plataforma ha registrat una participació rècord i ha continuat fomentant connexions eficients entre viticultors i cellers, malgrat un mercat caracteritzat per una menor oferta de raïm.

Resultats destacats de la campanya 2024

  • Creixement de la comunitat MORA:
  • Gairebé 200 viticultors d’arreu de Catalunya registrats.
  • Més de 50 elaboradors en actiu.
  • Intercanvi de raïm:
  • Un 62,5% de les ofertes de viticultors han acabat en contacte efectiu.
  • Un 36,11% de les demandes de cellers van acabar en contacte.
  • Raïm ofert 324.200 kg.
  • Raïm demandat: 975.000 kg.
  • Tipologies de cultiu més ofertades:
  • Ecològic: 56,25%
  • Convencional: 18,75%
  • En conversió: 16,67%
  • Regeneratiu: 8,33%
  • DOs més representades en les ofertes:
  • Priorat: 33,33%
  • Penedès: 27,08%
  • Catalunya: 14,58%
  • Montsant i Terra Alta: 8,33% cadascuna
  • Cava: 6,25%
  • Varietats més ofertades:
  • Granatxa negra (16,67%), seguida per Cabernet Sauvignon, Macabeu i Merlot (12,5% cadascuna).
  • Demanda majoritària de raïm ecològic:
  • Ecològic: 83,33%
  • Convencional: 16,67%
  • DOs més demandades:
  • Cava: 41,67%
  • Penedès: 30,56%
  • Catalunya: 8,33%
  • Alella i Priorat: 5,56% cadascuna
  • Varietats més demandades:
  • Xarel·lo pansal 25%
  • Granatxa negra 19,44%
  • Macabeu 11,11%

Durant aquesta campanya, el MORA ha facilitat la connexió directa entre els actors del sector, optimitzant el procés de negociació i contribuint a reduir la dependència d'intermediaris. En un any en què l’oferta de raïm ha estat limitada, la plataforma ha esdevingut una eina clau per satisfer les necessitats dels cellers, especialment en categories com l’ecològic.

Amb el suport d’ACCIÓ, INNOVI reitera el seu compromís amb el creixement i la sostenibilitat del sector vitivinícola català i convida a més viticultors i elaboradors a sumar-se a MORA, per seguir impulsant aquesta iniciativa d’èxit. 

Us podeu registrar al MORA mitjançant aquest enllaç: https://mora.innovi.cat/

Comentaris


Per comentar, si us plau inicia sessió o crea't un compte

Este proyecto ha recibido el apoyo del Ministerio de Industria, Comercio y Turismo, dentro del marco del Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia, en la convocatoria 2021b de ayudas a Agrupaciones Empresariales Innovadoras con el objeto de mejorar la competitividad de las pequeñas y medianas empresas.

i+Porc | Proyecto facePIG

Modificar cookies