OBSERVATORI INTEL·LIGENT

Jornada interclúster de comunicació vitivinícola: Abordant reptes i identificant solucions

Info Innovi,

El passat 3 de novembre, el Clúster Audiovisual de Catalunya i INNOVI van organitzar una jornada interclúster, que va comptar amb el suport d'ACCIÓ i el patrocini de Vilarnau, en el marc de la programació professional del Most, el Festival Internacional de Cinema de Vi. L'objectiu d'aquest esdeveniment era abordar els reptes de la comunicació vitivinícola i identificar solucions innovadores.

La jornada va reunir fins a una dotzena d'empreses de la cadena de valor de l'audiovisual i el sector vitivinícola. 

Es van posar sobre la taula reptes claus, alguns d'ells:

  • Arribar a un públic més jove
  • Diferenciar més els missatges
  • Arribar al canal B2C
  • Fer els missatges més comprensibles
  • Rejovenir la percepció de marca
  • Gestionar pressupostos limitats

Algunes solucions proposades i debatudes inclouen:

  • La potenciació de l'enoturisme, amb experiències enoturístiques atractives.
  • La creació de missatges basats en històries i experiències relacionades amb el vi i el cava.
  • La col·laboració en la venda de territori i productes de manera conjunta.
  • La identificació dels canals de comunicació més eficaços per arribar al públic jove.
  • L'ús de contingut més extens i detallat per explicar temes més complexos.
  • La concentració en pocs canals per millorar la qualitat de les accions.

Aquesta jornada interclúster també va incorporar una dimensió internacional amb la presència dels clústers vitivinícola i audiovisual de la regió argentina de Mendoza, que van compartir les seves experiències d'èxit en la comunicació de la cultura del vi. 

A més, es va comptar amb la participació de la coordinadora de la Slow Wine Coallition, una iniciativa d'origen italià amb impacte internacional.

La jornada va proporcionar una plataforma única per al diàleg i la col·laboració entre professionals de l'audiovisual i el sector vitivinícola. Les solucions identificades tenen el potencial d'impulsar una comunicació més efectiva i innovadora en aquests sectors, connectant amb noves audiències i reforçant la imatge del vi i el cava com productes de gran qualitat i autenticitat.

Comentarios


Para comentar, por favor inicia sesión o crea una cuenta

Este proyecto ha recibido el apoyo del Ministerio de Industria, Comercio y Turismo, dentro del marco del Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia, en la convocatoria 2021b de ayudas a Agrupaciones Empresariales Innovadoras con el objeto de mejorar la competitividad de las pequeñas y medianas empresas.

i+Porc | Proyecto facePIG

Modificar cookies