Winelo és una eina innovadora que utilitza Big Data i Business Intelligence per millorar l'experiència i el coneixement del consumidor de vi a través de degustacions interactives basades en IoT i la monitorització dels patrons de compra. Aquesta eina forma part de la segona fase del projecte Bi&Consumidor que pretén millorar del coneixement i l'experiència del consumidor de vi mitjançant Business Intelligence amb degustacions interactives amb IoT i el monitoratge dels seus patrons de compra. En el projecte hi participen les bodegues Sumarroca i Vallformosa, els clústers INNOVI i Clúster Digital de Catalunya, així com les empreses tecnològiques Happy Customer Box i Winelo, qui proporciona l’eina.
Aquesta multiplataforma enriqueix els seus usuaris i la seva experiència com a consumidors mitjançant l’aplicació per recopilar informació qualitativa, com ara valoracions, opinions i preferències dels consumidors, i quantitativa, com dades de vendes, campanyes i descomptes de les empreses participants.
Solucions per a cellers, botigues i consumidors
La solució del projecte BI&Consumidor per a cellers inclou la creació de campanyes hipersegmentades i mesurables de captació i fidelització de clients, accés a mètriques de venda i valoració dels seus productes, així com automatització de processos de reaprovisionament i tasques comercials.
Per a les botigues, la plataforma ofereix promocions patrocinades pels cellers, generació de trànsit qualificat a l'establiment i accés a mètriques de venda i base de dades dels clients. El programa per a la botiga és no intrusiu, emergent i fàcil d’utilitzar.
La venda al consumidor compta amb diversos avantatges, com ara la identificació automatitzada dels productes en actiu, notificacions de les promocions actives proporcionades pels cellers participants en el projecte, identificació del venedor i del client podent donar-nos d’alta com a nou client, i registre de la venda o fer una devolució.
Per acabar, la solució per als clients consisteix en consulta i accés a promocions bescanviables a les botigues, programa de fidelització per punts substituïbles per experiències relacionades amb el món del vi, experiències interactives de tast de vins i localització de botigues especialitzades.
Este proyecto ha recibido el apoyo del Ministerio de Industria, Comercio y Turismo, dentro del marco del Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia, en la convocatoria 2021b de ayudas a Agrupaciones Empresariales Innovadoras con el objeto de mejorar la competitividad de las pequeñas y medianas empresas.
Comentaris