El Clúster del sector vitivinícola català INNOVI i el Clúster del Packaging s'uneixen en una sessió interclúster per posar sobre la taula alguns dels principals reptes i solucions del món vitivinícola i packaging, on es presentaran reptes de cadascun dels sectors amb solucions innovadores i col·laboratives.
Un exemple actual de projecte és el SMART LABELS, iniciativa que aposta per la utilització de noves tecnologies d'impressió per a la fabricació d'etiquetes intel·ligents per oferir altres funcionalitats en el packaging com pot ser la traçabilitat del producte o sistemes de control de la falsificació de les ampolles de vi.
Aquesta jornada interclúster ha de servir com a pont per tal que les empreses del Clúster del Packaging puguin resoldre aquests reptes o proposar vies de recerca que puguin arribar a satisfer les necessitats del sector vitivinícola. Us esperem el proper 25 de febrer, de 10.00h a 11.30h, per compartir virtualment les conclusions de les sinergies en aquest àmbit.
10.00h - Benvinguda i presentació per part del clústers organitzadors
10.10h - Reptes & solucions del sector vitivinícola:
1. “Detecció de cossos estranys. Nous formats/envasats. Serialització", per Bodegas Torres
2. “Reptes legislatius sobre l'impacte ambiental del packaging”, per Freixenet
10.40h - Reptes & solucions del sector del packaging:
1. "Utilització de tecnologies d'impressió per etiquetes pel vi i el cava", per Francesc Egea, Director General d'IPE Industria Gráfica
2. "Customització i personalització d’ampolles a través d’una plataforma 3D", per Débora Alasraki, Co-Founder & CEO de 3D CLICK
3. "La solució reboottle Wine, les ampolles reutilitzables", per David Esteban , CEO de i3D eco packaging ideas
11.10h - Conclusions finals i debat obert
11.30h - Cloenda
Online
Este proyecto ha recibido el apoyo del Ministerio de Industria, Comercio y Turismo, dentro del marco del Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia, en la convocatoria 2021b de ayudas a Agrupaciones Empresariales Innovadoras con el objeto de mejorar la competitividad de las pequeñas y medianas empresas.
Comentaris