PRODECA - DACC, organitza la participació agrupada d'empreses a la fira PROWINE SHANGHAI 2024, que se celebrarà a Xangai (Xina) del 12 al 14 de novembre.
Es tracta de l'onzena edició de la ProWine Shanghai (anteriorment Prowine China), fira exclusivament professional, que se celebra a Shanghai dins el marc de la FHC, Food & Hotel China, fira xinesa líder en alimentació i hostaleria.
Organitzada per Messe Düsseldorf China i China International Exhibitions (CIE), és una de les plataformes de contacte comercial més importants per al sector del vi a Àsia.
La darrera edició, va acollir la participació més gran de la història amb la presència de 27.363 visitants (48,20% Xangai, 51,80% de la resta de la Xina). Això suposa un creixement del 81,7% respecte a l'edició del 2022.
Va comptar amb més de 660 expositors de 32 països/regions van participar a la fira, un augment superior al 45% respecte a l'edició passada, amb expositors internacionals que representen més del 75% del total.
Aquest certamen s'adreça exclusivament als professionals del sector del vi i espirituosos, que hi assisteixen, entre d'altres, amb propòsit de buscar nou proveïdor i realitzar noves comandes (44%), buscar nous productes (16%) o consolidar relacions amb proveïdors i socis (7%).
La tipologia de visitants inclou importadors i distribuïdors, botigues i supermercats, majoristes, restauració, hotels i bars, consultors i serveis pel sector del vi, productors i càtering.
Majoritàriament provenen de la Xina continental: Shanghai, Sichuan, Hainan, Guangdong, Shandong, Beijing, Liaoning. També de Mongòlia i Macau.
El mercat xinès és el 6è consumidor mundial en volum de vi (1.124 milions de litres al 2023) i el 2on mercat en valor (31.399 M€) després d'USA.
Si bé el consum per càpita és baix (0,8 litres), cal tenir en compte que dels més de 1.400 milions d'habitants, el gegant asiàtic té 900 milions de residents urbans amb alts ingressos i s'estima que hi ha 52 milions de consumidors habituals de vi.
El preu unitari mitjà de compra ha augmentat un 4% en termes de valor tot i que el valor i volum total de les vendes s'ha reduït entre 2022 i 2023 prop d'un 2%.
Xina s'ha mantingut com el 7è importador mundial de vi al 2023 i més del 65% del consum és de vi importat, sent els principals proveïdors d'aquest mercat en ordre de valor: Austràlia, França, Xile, Itàlia i Espanya.
Per als consumidors xinesos, beure vi va associat a un millor nivell de vida, especialment entre les classes mitjanes emergents. Des de 2021, segons indica la duana de la Xina hi ha hagut una disminució del nombre d'importadors de vi a la Xina donada la competència entre ells i això va comportar que deixessin d'operar gairebé un terç dels importadors representant un auto ajustament de l'oferta.
El canal Horeca s'ha anat recuperant, fet que ha propiciat un desplaçament cap a les vendes en comerç físic a comerços, on el vi negre té un paper important en les reunions socials i festives. Les vendes del canal online segueixen creixent, ajudades per l'hàbit dels consumidors a les llars.
Al 2023 el vi negre ha representat en volum el 73,87% i en valor el 71,13% de les vendes, seguit del blanc (22,32% en volum i 23,31% en valor), el rosat (2,45% en volum i 3,04% en valor) i l'escumós (1,36% en volum i 2,52% en valor).
L'escumós és el producte vitivinícola més dinàmic, i tot i que encara representa una quota molt petita de les vendes globals de vi, el seu volum i les seves taxes de creixement del valor continuen i continuaran superant a la resta de categories de vins. De fet cada vegada més s'incrementa el nombre de marques d'escumós, que és un tipus de vi que es consumeix principalment en bars i restaurants de gamma alta, així com en festes, i és adquirit sobretot per les generacions joves.
Les previsions pels propers 5 anys, segons dades d'Euromonitor International Ltd denoten que el vi escumós experimentarà un fort repunt amb un creixement estimat de pràcticament un 56% en valor i un 39% en volum respecte al 2023. Per a la resta de vins es preveu un decrement del 10,% en volum i un increment del 4% el valor; estimació que s'alinea amb el fet que cada vegada s'estan valoritzant més els vins per part dels consumidors, tal com ens indica el creixement sostingut del preu mitjà.
ORGANITZACIÓ DELS ESTANDS
Prodeca posa a disposició de les empreses catalanes un espai d'exposició, sota la marca Catalunya, amb l'objectiu de contribuir a la promoció comercial d'aquest sector.
Modalitats de participació
La participació es preveu amb estand individual de 9 m2, amb magatzem, taula, 4 cadires, taulell-mostrador, nevera i espai d'exposició per a producte (vitrina o prestatgeries, segons disseny final).
Adaptacions dels estands i grafisme
Prodeca lliurarà els estands amb una decoració bàsica, harmonitzada per a totes les tipologies d'estand.
En el cas que un expositor necessiti algun mobiliari o servei no inclòs en les condicions de la convocatòria, haurà de comunicar-ho a Prodeca per acceptació i assumir-ne el cost.
En la modalitat d'estand individual, les empreses expositores, si ho creuen convenient, podran adaptar el seu estand amb altre material promocional (vinils, desplegables), elements que es puguin enganxar, però no clavar, i sempre i quan ho comuniquin prèviament a Prodeca i assumeixin els treballs i/o els costos de col·locació.
Si l'empresa expositora opta per l'adaptació del seu estand, en qualsevol cas, aquesta no podrà afectar els elements gràfics bàsics d'identificació (gràfica de l'empresa, imatge de Catalunya).
COST DE PARTICIPACIÓ I FORMALITZACIÓ D'INSCRIPCIONS
Les empreses interessades en participar-hi hauran d'omplir el formulari d'inscripció i remetre'l a Prodeca juntament amb el pagament o el comprovant de pagament dels drets d'inscripció.
S'acceptaran inscripcions d'empreses fins arribar al límit d'espai contractat en aquesta fira. El criteri d'acceptació d'empreses serà el general de Prodeca: per ordre d'arribada d'inscripcions.
Es realitzarà un sorteig per a assignar la ubicació de les empreses expositores en l'estand.
Les empreses que vulguin optar a cantonada, podran fer-ho amb un cost de 200€ + IVA.
Per tal que l'actuació pugui realitzar-se es necessita un mínim d'empreses inscrites. En cas que no s'arribés a aquesta quantitat en la data límit establerta, es retornarien els imports satisfets.
Este proyecto ha recibido el apoyo del Ministerio de Industria, Comercio y Turismo, dentro del marco del Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia, en la convocatoria 2021b de ayudas a Agrupaciones Empresariales Innovadoras con el objeto de mejorar la competitividad de las pequeñas y medianas empresas.
Comentarios