Com a resultat del projecte SINAVI, els clústers vitivinícola i audiovisual catalans, hem publicat una Guia de recursos audiovisuals i comunicatius que, tot i estar dirigida especialment a cellers petits i micro que vulguin fer un pas per comunicar els seus productes d’una manera innovadora, pot ser una eina molt útil per a empreses petites de qualsevol sector a Catalunya.
Elaborada en col·laboració amb l’empresa Broadcaster, associada al Clúster Audiovisual, i amb els cellers Can Pasqual de Gelida i Vinyes Domènech, socis d'INNOVI, la guia inclou descripcions de xarxes socials i identifica objectius i maneres de funcionar d’Instagram, X, Facebook, TikTok, Linkedin, YouTube i Threads. També introdueix els aspectes clau d’eines com webs i vídeos corporatius, storytelling, espots publicitaris i branded content, i dedica un espai especial a donar consells sobre com aconseguir posicionament a través de la premsa i els influencers. Al final es llisten fins a 22 empreses associades al Clúster Audiovisual, dimensionades en escala i abast que poden oferir serveis i treballar en projectes idonis.
El document esdevé així un exemple de bones pràctiques de col·laboració entre dues cadenes de valor possible gràcies al suport d’ACCIÓ en el marc dels ajust Iniciatives de Reforç de la Competitivitat en la seva convocatòria de 2023.
També com a part del projecte s’ha realitzat un pilot de comunicació 360º per a un target jove a partir de l’exemple d’un negoci familiar i s’ha publicat un Benchmarking d’iniciatives audiovisuals innovadores on es recullen experiències i pràctiques que posen en valor l’impacte que pot tenir l’audiovisual en la comunicació de les marques i els productes del vi, exemples catalans, espanyols i de territoris internacionals significatius per al món del vi. A més d’un mapatge d’iniciatives purament comunicativa, també es s’inclouen d’altres que doten d’una nova dimensió a la disseminació de les diferents pràctiques, afegint temes com experiències d’enoturisme o realitat virtual i augmentada, esdeveniments de compromís comunitari o programes d’intercanvi cultural. També es llisten fins a 65 films sobre el món del vi inclosos en plataformes d’streaming internacionals.
Podeu consultar la Guía i el Benchmarking d’iniciatives audiovisuals innovadores en l’àmbit vitivinícola a continuació
Este proyecto ha recibido el apoyo del Ministerio de Industria, Comercio y Turismo, dentro del marco del Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia, en la convocatoria 2021b de ayudas a Agrupaciones Empresariales Innovadoras con el objeto de mejorar la competitividad de las pequeñas y medianas empresas.
Comentaris