Divendres passat, 18 de març de 2024, va tenir lloc el tancament del curs "La Sostenibilitat a la Indústria Alimentària: Com Comunicar Valors i Fer Negoci", organitzat conjuntament per INNOVI, INNOVACC, Calatonia Gourmet i la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC). Aquest programa formatiu, que va durar diversos mesos, va concloure amb èxit, proporcionant una visió holística i pràctica sobre la importància de la sostenibilitat i la comunicació de valors en el sector alimentari.
Durant el curs, es va subratllar la necessitat imperiosa que les empreses contribueixin al desenvolupament de la societat mitjançant l'aportació de valors i la integració de pràctiques sostenibles en els seus models de negoci. En un moment en què els esquemes de màrqueting tradicionals queden obsolets, és essencial evolucionar cap a estratègies que incorporin la responsabilitat social corporativa i la sostenibilitat com a pilars fonamentals, independentment del segment de mercat en què operin les empreses.
Els continguts del curs van abordar diverses àrees clau, des de l'estratègia i els nous models de negoci fins al màrqueting en empreses sostenibles, passant per la comunicació, el lideratge conscient i la gestió del talent. Destacats professionals com Joan Albert Garcia, Núria Arimany, Santi Jordan, Jordi Alavedra i Elisenda Tarrats van compartir la seva experiència i coneixement amb els participants, oferint una visió ampla i profunda dels reptes i les oportunitats que presenta la integració de la sostenibilitat en l'entorn empresarial.
La metodologia del curs va combinar sessions teòriques amb casos d'estudi adaptats a la realitat dels clústers, buscant en tot moment la participació activa dels estudiants i l'impacte vivencial de l'ensenyament. Es van utilitzar nombrosos casos pràctics orientats al joc de rol i a la simulació de situacions de dilema i conflicte, fomentant la col·laboració i el networking entre els participants.
La jornada sobre "lideratge conscient", impartida per la coach Laura Marin, va ser un punt destacat del programa, proporcionant eines valuoses per al desenvolupament personal i professional dels directius participants.
El curs va concloure amb èxit, amb els participants equipats amb les eines i el coneixement necessaris per integrar la sostenibilitat i la comunicació de valors de manera efectiva a les seves organitzacions, contribuint així al desenvolupament d'un sector alimentari més responsable i compromès amb el seu entorn.
Este proyecto ha recibido el apoyo del Ministerio de Industria, Comercio y Turismo, dentro del marco del Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia, en la convocatoria 2021b de ayudas a Agrupaciones Empresariales Innovadoras con el objeto de mejorar la competitividad de las pequeñas y medianas empresas.
Comentaris