OBSERVATORI INTEL·LIGENT

El nou paradigma provoca un replantejament dels canals de comercialització

Clara Santamaria,

Degut a la declaració de l’estat d’alarma provocada per la pandèmia mundial, el canal de comercialització HORECA ha resultat directament afectat ja que els establiments de cara el públic no considerats de primera necessitat han hagut de tancar les portes de manera temporal.

Amb aquest canvi de paradigma, les empreses del sector de l’alimentació s’han vist obligades a apostar en els dos canals de venda directes al consumidor: el canal online i el retail.

Els economistes han començat a fer un seguiment per veure quines són les noves tendències del consum ja que aquesta situació és inèdita i no hi ha estudis previs que puguin donar certes orientacions de cap a on anirà la tendència del consumidor.

Per una banda, les compres online han augmentat significativament des de la declaració de l’estat d’alarma, per raons òbvies, en un 55% de creixement durant les dues primeres setmanes. Aquest augment ha provocat que el sector del transport i la logística hagin augmentat els seus volums un 33%.

Evolució de les vendes e-commerce per sectors en la primera setmana del confinament.
Font: Guillem Sanz

En aquesta situació, cellers i empreses agroalimentàries, que tradicionalment no havien prioritzat els canals digitals, es veuen obligats a adaptar-se i incrementar la seva inversió en el màrketing online i, en alguns casos, adaptar els seus portals web per permetre la venda dels seus productes a través d'aquest canal.

Un canvi de paradigma que obre, sens dubte, grans oportunitats per a redefinir les estratègies de les empreses tan en la comercialització com en els sistemes de treball.

Pel què correspon al retail, segons un estudi de l’empresa Gelt, els consumidors han passat de la “compra búnker” a la “compra del capritx”.

Segons les dades de Gelt, en la tercera setmana de confinament, la compra de vi s’ha augmentat en un 62,77%. També ha augmentat la cervesa i els destil·lats amb un 77% i un 36% respectivament.

Font: Consumer Data Platform Activable per al gran consum de GELT

Gelt és una app de descàrrega gratuïta que ofereix als usuaris diners en efectiu quan inclouen en la seva llista de la compra els productes que estan en les seves promocions. Compta amb 860.000 llars repartides per tot Espanya i que compren en supermercats de totes les marques, amb la qual cosa disposa d'una informació única per veure l'estat del consum espanyol.

Comentaris


Per comentar, si us plau inicia sessió o crea't un compte

Este proyecto ha recibido el apoyo del Ministerio de Industria, Comercio y Turismo, dentro del marco del Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia, en la convocatoria 2021b de ayudas a Agrupaciones Empresariales Innovadoras con el objeto de mejorar la competitividad de las pequeñas y medianas empresas.

i+Porc | Proyecto facePIG

Modificar cookies