OBSERVATORI INTEL·LIGENT

Programa d'alt impacte. La sostenibilitat a la indústria alimentària: com comunicar valors i fer negoci

Universitat de Vic-Manresa

Aquest esdeveniment ha vençut

Les empreses han d'aportar i contribuir al desenvolupament de la societat.

En l'actual context social i empresarial ja no son suficients els esquemes de màrqueting i comunicació tradicionals. Cal avançar des de la responsabilitat social corporativa fins a la sostenibilitat, sigui quin sigui el segment de mercat de les empreses. Per tant, cal definir i visualitzar accions concretes integrant-les als plans de màrqueting i comunicació.

Continguts

*Mòdul 1. Estratègia i nous models de negoci, amb valor compartit i sostenibilitat: Joan Albert Garcia i Núria Arimany

  • 10/11/23 - 5 hores (Vic)
  • 24/11/23 - 5 hores (En línia)

- Entorn BANI vs VUCA
- La intel·ligència artificial i la estratègia
- Exemples d'estratègies empresarials sector retail.

*Mòdul 2. Màrqueting en empreses sostenibles: Santi Jordan i Jordi Alavedra.

  • 15/12/23 - 5 hores (Manresa)
  • 02/02/24 - 5 hores (Vic)

- El propòsit de la marca al Màrqueting.4.0
- Diferències entre Sostenibilitat i RSC
- Pla de Màrqueting i Comunicació en el marc de la sostenibilitat.
- Casos pràctics
- Treball en equip.

*Jornada sobre “lideratge conscient” de la coach Laura Marin: 4h 19/01/2023.

*Mòdul 3. Comunicació i lideratge en empresa sostenible: 2 sessions amb Elisenda Tarrats.

  • 16/02/24 - 5 hores (En línia)
  • 01/03/24 - 5 hores (Manresa)

- El valor del capital humà en l'entorn BANI
- Autoconeixement del líder i de l'equip de treball
- Com motivar i liderar l'equip amb eficàcia
- Polítiques de gestió del talent aplicades per empreses del sector

Metodologia

El curs combinarà sessions teòriques amb casos d’estudi adaptats a la realitat del
clúster. Es cercarà en tot moment la participació activa dels estudiants i l’impacte
vivencial de l’ensenyament.

  • Casos pràctics i discussions: En el curs s’utilitzaran nombrosos casos d’estudi orientats al joc de rol i a la simulació de situacions de dilema i conflicte. Amb ells s’entrenaran metodologies de solució de problemes i l’aplicació dels marcs teòrics. Es fomentarà activament el networking entre els agents del clúster. Es contemplaran workshops addicionals per treballar sobre els casos de les pròpies empreses participants, si així ho desitgen.
  • Participació a les sessions. Es requerirà la participació activa dels participants en les discussions a classe.
  • Treball en equip i presentacions orals: Els casos pràctics es treballaran en equip i hauran de ser presentats en públic, fomentant la millora de les capacitats comunicatives i la generació de coneixement col·lectiu.
  • Pla de desenvolupament de capacitats personals. El curs contemplarà la diagnosi de les capacitats de lideratge personals dels participants, i un pla
    individualitzat
  • Pla de desenvolupament d’empresa. El curs contemplarà la possibilitat de realització (voluntària) d’un pla d’empresa o projecte empresarial en les empreses participants, supervisada per professors experts de la UVic-UCC

Equip de professorat de la UVIC

Jordi Alavedra

Des de 2015 és Ogilvy International Brand Consultant i Independent Marketing & Communication. També treballa com a Consultor per a, per exemple, Valentín Fuster & Mount Sinai Foundation (NYC); Basílica de la Sagrada Família (BCN); o ACCIÓ - Generalitat de Catalunya. Professor universitari (UB; UAB; UVIC-UCC; o ESADE Business School).

Dra. Elisenda Tarrats 

Doctora en Administració i Direcció d´Empreses per la UPC. Màster en Direcció de Recursos Humans per EAE i postgrau en Gestió de Recursos Humans i Relacions Industrials per l'IDEC-UPF. Professora investigadora en l'àmbit de lideratge i recursos humans. Membre del Grup de Recerca Emprèn. Directora de la Unitat d'Emprenedoria de la UVic. Ha publicat diversos articles científics en revistes indexades, lidera diferents projectes de recerca com IP Investigadora Principal - i  ha presentat diverses ponències en conferències i simposis internacionals

Dr. Santiago Jordan

Coordinador del Grau de Màrqueting i Comunicació Empresarial de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya. Com a director de comptes, ha treballat a Bassat, Ogilvy & Matters i a McCann Erickson. Ha estat conseller delegat de Millenium Comunicación. Director del Màster en Direcció de Comptes Publicitàries de la Universitat Autònoma de Barcelona i consultor dʼempreses.

Dra. Núria Arimany

Llicenciada en Ciències Econòmiques i Empresarials per la UB i Doctorada en el Programa de Comptabilitat i Auditora per la UB. Professora de la UVIC-UCC en l'àrea de Comptabilitat i Finances. Coordinadora de recerca de la FEC, coordinadora del Programa de Doctorat de Dret, Economia i Empresa i coordinadora del grup Emprèn, grup SGR Consolidat reconegut per la Generalitat de Catalunya. Treballa línies de recerca en: Comptabilitat i Finances, Valor Social, Sostenibilitat en diferents sectors d'activitat econòmica, RSC i anàlisi integral de les organitzacions, i Sistemes de Gestió.
Ha participat com a ponent en diversos congressos internacionals, té diverses publicacions indexades, dirigeix tesis doctorals i forma part de diferents projectes competitius.

Sr. Joan-Albert Garcia Moga

Doctorand en economia i empresa per la UVic-UCC, EMBA per EADA Business School i Bachelor of Science per la Fairleigh Dickinson University, NJ, USA. També format com a gestor de la innovació al MIT, Boston, USA i com a professor internacional a l’IESE. Professor d’Innovació, Empreneduria, Lideratge i Coordinador dels programes Internacionals “Study Abroad” de la UVic-UCC, i porta més de 12 anys com a consultor internacional en Innovació empresarial treballant amb empreses com Bayer – Regulatory Affairs (Alemanya), SAGE (França), Orange Dominicana (República Dominicana) o SENATI (Perú) entre d’altres.

La Jornada per a personal directiu sobre “lideratge conscient” la realitzarà:

Laura Marin

Psicòloga, Executive Coach i Formadora especialitzada en NeuroSales, Neuromarketing, Comunicació Persuasiva i Programació Neurolingüística sobre
la base de la Neurociencia. Compta amb més de 20 anys d'experiència en Gestió i Desenvolupament de persones, ocupant posicions de responsabilitat en empreses multinacionals i entorns internacionals.
L'apassiona acompanyar a les persones en el seu camí cap a ser la millor versió d'ells mateixos. Un camí que va des del que són al que realment desitgen ser. Executive Coach Certificada per l'Escola Europea de Coaching i per la ICF (Federació Internacional de Coaching). Llicenciada en Psicologia d'Organitzacions per la UAB. Master-Practitioner en PNL. Master en Direcció de RRHH. Master en Prevenció de Riscos Laborals. Facilitadora avançada de Psych-k.

Preu

El preu de matricula és de 650 € per persona, amb un mínim de 15 alumnes. 

EXCLUSIU SOCIS.

Els alumnes rebran un Certificat d’Especialització Universitària.




Aquest esdeveniment ha vençut

Data i hora


Afegir al calendari 2023-11-1009:00 2023-11-1009:00 Europe/Madrid Programa d'alt impacte. La sostenibilitat a la indústria alimentària: com comunicar valors i fer negoci Universitat de Vic-Manresa

Lloc

Universitat de Vic-Manresa

Recursos

Comentaris


Per comentar, si us plau inicia sessió o crea't un compte

Este proyecto ha recibido el apoyo del Ministerio de Industria, Comercio y Turismo, dentro del marco del Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia, en la convocatoria 2021b de ayudas a Agrupaciones Empresariales Innovadoras con el objeto de mejorar la competitividad de las pequeñas y medianas empresas.

i+Porc | Proyecto facePIG

Modificar cookies